FAQ

MojePłatności – o portalu

Mojeplatnosci.pl to Centrum Twoich Domowych finansów, gdzie w szybki, prosty i bezpieczny sposób opłacisz rachunki popularnych wystawców, doładujesz licznik energii, kupisz doładowanie paysafecard czy doładujesz smartfona.
Dzięki opcji dodawania eBOKów wystawców Twoje wszystkie rachunki będą znajdowały się w jednym miejscu na portalu mojeplatnosci.pl, a dodatkowo ustawiając płatności automatyczne nie będzie trzeba nawet o nich pamiętać. To my poinformujemy Ciebie, że zostały bezpiecznie opłacone.
Mojepłatności to także aplikacja dostępna na systemy Android i IOS.
Na poczatku zarejestruj się, czyli załóż darmowe konto w serwisie mojeplatnosci.pl
Po założeniu konta będziesz mógł swobodnie korzystać ze wszystkich dostępnych funkcjonalności serwisu:
  • gromadzenia wszystkich swoich rachunków i doładowań w jednym miejscu, czyli w Centrum Domowych Finansów,
  • ustawienia płatności automatycznych, na powtarzające się co jakiś czas płatności,
  • powiązania Twoich kont eBOK z serwisem mojeplatnosci.pl
Definiowanie cyklicznych płatności wraz z ustawieniem płatności automatycznych to przede wszystkim oszczędność czasu. Nie musisz za każdym razem pamiętać o niezapłaconym rachunku, to my poinformujemy Cię kiedy będzie już opłacony. Sam ustalasz limity transakcji, dzięki temu zyskujesz kontrolę nad swoimi płatnościami, a jednocześnie nie musisz martwić się o ich realizację.

Płatności

Zarówno w systemie internetowym, jak i aplikacji mobilnej można opłacić większość popularnych rachunków, są to między innymi:
  • gaz
  • energia elektryczna
  • media
  • telefon
  • wywóz nieczystości
  • woda i kanalizacja
  • telewizja kablowa i satelitarna
  • internet stacjonarny i mobilny
  • polisy ubezpieczeniowe
  • czynsz
Szczegółowa lista obsługiwanych podmiotów znajduje się w regulaminie.
Istnieje kilka sposobów na wprowadzenie rachunków do serwisu internetowego.
  • Pobranie rachunku bezpośrednio z eBOK wpisując login i hasło do eBOK danego wystawcy.
  • Dodanie rachunku z pliku PDF
  • Zeskanowanie kodu kreskowego (za pomocą aplikacji mobilnej – funkcja webscan).
  • Wpisanie numeru (echo) kodu kreskowego ręcznie.
W aplikacji mobilnej można opłacić rachunki poprzez:
  • zeskanowanie kodu kreskowego rachunku aparatem telefonu,
  • dodanie rachunku z pliku PDF
  • wpisanie numeru (echo) kodu kreskowego ręcznie
Jest to zmiana ekspozycji wyświetlania płatności zaległych, bieżących i zapłaconych.
Widok z kalendarzem pokazuje miesięczne zestawienie płatności, natomiast widok bez kalendarza to ujęcie wszystkich płatności jakie zgromadzone są na indywidualnym koncie uzytkownika.
Dostępne formy płatności na portalu:
  • Pay-By-Link
  • karta płatnicza
Dostępne formy płatności w aplikacji mobilnej:
  • karta płatnicza
W naszym serwisie moje płatności udostępniamy wszystkie popularne metody płatności, jeśli jednak Twój Bank nie znalazł się na naszej liście zawsze masz możliwość płatności dowolną kartą ze znaczkiem Mastercard ® lub VISA. Lista dostępnych banków jest przez nas systematycznie aktualizowana.
O tym czy karta działa w Internecie decyduje bank, wystawca karty lub klient, który powinien aktywować taką funkcję. Jeśli nie uda się wykonać płatności prosimy skontaktować się z bankiem i ustalić czy karta jest dopuszczona do transakcji internetowych.
Aby dodać kartę i skorzystać z płatności automatycznych należy wybrać opcję dodaj lub modyfikuj kartę, następnie wybierz czy posiadasz kartę Visa czy Mastercard ® i kolejno wprowadź imię i nazwisko oraz oznaczenie które pozwoli Ci rozróżnić kartę. W kolejnym kroku nasza aplikacja przekieruje Cię na bezpieczną stronę agenta rozliczeniowego gdzie bez obaw można podać dane karty (jej numer, datę ważności i kod CVC). Po poprawnym podaniu danych i wybraniu przycisku zapłać dokonujemy weryfikacji karty. Po pomyślnej weryfikacji karta zostaje dodana do systemu i można jej używać do płatności automatycznych.
Obecnie prowizja wynosi 0,97 zł za rachunki i 2,49 zł za doładowania energetyczne
  • potwierdzenie zrealizowania transakcji pojawi się w szczegółach płatności opłaconego rachunku, który po opłaceniu został przeniesiony do sekcji czarnej „zapłacone”.
  • potwierdzenie wyślemy również na wskazany adres poczty e-mail
Wypełnij formularz kontaktowy, który znajdziesz w stopce lub prawym górym rogu strony mojeplatnosci.pl pod nazwą KONTAKT.
Numer MRO to indywidualny numer transakcji nadawany w systemie mojeplatnosci.pl. Ten numer pomoże nam szybko zweryfikować status Twojej transakcji.
Termin przekazu kwoty Wystawcy lub innemu odbiorcy płatności przez Dostawcę usług płatniczych wynosi jeden dzień roboczy od daty otrzymania zlecenia płatniczego przez Dostawcę usług płatniczych.
Statusy płatności znajdują się w głównej tabeli – Centrum Domowych Finansów Dzielą się na:
  • Płatności zaległe (zaznaczone kolorem czerwonym) to płatności, których termin płatności minął
  • Płatności bieżące (zaznaczone kolorem niebieskim) to płatności, które są do zapłacenia
  • Płatności zapłacone (zaznaczone kolorem szarym) to płatności, które zostały opłacone i tworza historię wszystkich płatności
Oznacza, że czekamy na zaksięgowanie środków z transakcji.
Nazwa skrócona to Twoja nazwa, którą możesz przypisać do płatności cyklicznej. Jeśli posiadasz kilka rachunków od tego samego wystawcy pozwoli Ci szybko odnaleźć ten właściwy.
Płatności automatyczne inaczej zwane rekurencją to płatności, do których wykorzystywana jest karta płatnicza ale bez konieczności samodzielnej inicjacji płatności. Mechanizm działania płatności automatycznej jest prosty. W pierwszym kroku klient definiuje płatność – rachunek, następnie przypisuje do tego rachunku kartę którą chce go opłacać i akceptuje regulamin. Od tego momentu trzy dni przed datą zapadalności płatności za rachunek system pobierze z konta karty odpowiednią kwotę i przeleje na konto wystawcy rachunku. Płatność automatyczną można w każdej chwili wyłączyć i inicjować transakcję samodzielnie.
Tak. Podpinanie karty do płatności automatycznej odbywa się podczas procesu wybierania karty do zapłaty.
Datą płatności jest dzień, w którym należy spłacic swoje zobowiązania wobec dostawcy usługi.
Potwierdzenie wysyłamy na e-mail, który został podany przy rejestracji konta.
W niektórych przypadkach, np. w weekend albo podczas awarii w banku system mojeplatnosci.pl nie otrzymuje od razu informacji o zaksięgowaniu środków na naszym koncie. W takim przypadku transakcja zwykle dochodzi do skutku w kolejnym dniu roboczym lub po usunięciu awarii przez Twój Bank.
Twoje opłacone płatności zanjdują się w głównej tabeli – Centrum Domowych Finansów w zakładce Zapłacone.
Oznaczanie płatności jako zapłacone znajduje się w tabeli głównej- Centrum Domowych Finansów w szczegółach płatności (symbol śrubki, kolumna opcje).
Gdy rachunek został zapłacony poza serwisem a jest ustawiona na nim płatność automatyczna można:
  • Oznaczyć ręcznie dokument jako zapłacony,
  • Wyłączyć płatność automatyczną lub
  • Usunąć pojedynczy rachunek z systemu,

Doładowania energii

Wybierając opcję Doładuj Licznik, a nastepnie wpisując 16 cyfrowy numer karty lub licznika, a nastepnie kwotę doładowania i opcję płatności (kartą lub przelewem).
Po zrealizowaniu transakcji kod doładowania
  • zostanie wysłany na adres e-mail klienta podany przy rejestracji konta,
  • pojawi się w skrzynce powiadomień w górnym prawym rogu strony
  • będzie znajdował się w szczegółach płatności opłaconego rachunku, który po opłaceniu został przekierowany do zakładki zapłacone w tabeli o nazwie Centrum Domowych Finansów w serwisie internetowym.
Ze względu na opóźnienia ze strony zakładów energetycznych zdarza się, że kody nie są dostępne od razu po doładowaniu. Prosimy o cierpliwość, kod przekażemy natychmiast po tym jak otrzymamy go od Twojego dostawcy prądu.
Czasem zdarza się że kod doładowania energii nie przychodzi od razu. Niektóre banki nie działają w dni wolne od pracy, a więc kod doładowania przyjdzie dopiero w poniedziałek. Zachęcamy aby w weekendy korzystać z płatności dowolną kartą ze znaczkiem Mastercard ® lub VISA.
Taki komunikat pojawia się zwykle dla nowo wydanych liczników przedpłaconych. Przed pierwszym doładowaniem licznik/karta muszą zostać zarejestrowane w zakładzie energetycznym. Jeśli jest to kolejne doładowanie, a pojawił się taki komunikat prosimy o ponowienie transakcji w późniejszym czasie.
Tak, można doładować dowolny licznik przedpłatowy o ile posiadamy jego 16cyfrowy numer zaczynający się od cyfr 96

Konto

W celu zapewnienia bezpieczeństwa kont naszych użytkowników po trzeciej nieudanej próbie zalogowania blokujemy dostęp do konta na 8 minut. Po tym czasie konto zostaje odblokowane i można powtórnie się zalogować.
Tak, w każdej chwili. Wchodząc na ustawienia konta w prawym górnym rogu strony.
W systemie mojeplatnosci.pl nie można zmieniać swojego loginu
Zmiana danych jest możliwa w zakładce ustawienia

O nas

Dane firmy:

Billbird S.A.
Wielicka 28b bud. C
30-552 Kraków
tel. +48 12 293 33 34
fax. +48 12 293 33 01
e-mail: support@mojeplatnosci.pl
NIP: 676-21-65-116

Telecentrum

tel. +48 12 293 33 34 (Pn.-Pt. 7.00 - 17.00)

Po 17.00 w dni powszednie oraz w sobotę i niedzielę wszystkie Państwa zgłoszenia są rejestrowane.

W tym celu prosimy o pozostawienie wiadomości.

fax. +48 12 293 33 02

Dokumenty