Bezpieczeństwo transakcji

Utrzymywanie najwyższych standardów bezpieczeństwa jest jedną z kluczowych cech usługi Moje Płatności. Dokładamy wszelkich starań, aby udoskonalać nasz system bezpieczeństwa i stale dostosowujemy go do nowych wymagań, jakie stawiane są przez firmy działające w obszarze bezpieczeństwa płatności internetowych.

Transmisja danych w ramach usługi Moje Płatności odbywa się wyłącznie poprzez szyfrowane połączenia SSL, co zapobiega przechwytywaniu i zmienianiu przesyłanych danych. Naszym partnerem rozliczającym transakcje z wystawcami jest BillBird S.A., posiadająca certyfikat potwierdzający zgodność wdrożonego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji z normą ISO/IEC 27001. Tym samym znalazła się w elitarnym gronie kilkudziesięciu polskich przedsiębiorstw spełniających kryteria tego międzynarodowego standardu. BillBird S.A. jako licencjonowany dostawca usług przekazu pieniężnego podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego. Transakcje kartowe, przelewy PBL (pay-by-link) oraz przelewy błyskawiczne obsługuje Polskie ePłatności Sp. z o.o.. Jako agent rozliczeniowy podlega on nadzorowi Narodowego Banku Polskiego, a w zakresie zabezpieczeń spełnia standardy organizacji VISA i Mastercard ®.

Proces płatności kartą za pomocą usługi Moje Płatności, zarówno poprzez aplikację mobilną, jak i stroną internetową, przebiega w analogiczny sposób, jak w przypadku standardowej płatności kartą płatniczą. Opłacenie rachunku następuje dopiero po otrzymaniu przez serwis Moje Płatności informacji o tym, że Klient posiada wystarczające środki.

  • Bezpieczeństwo transakcji mobilnych

    • Serwis MojePłatności.pl, dzięki współpracy nawiązanej z Polskie ePłatności Sp. z o.o. (agent rozliczeniowy), zapewnia wysokie bezpieczeństwo obsługiwanych transakcji. Jest ono realizowane zarówno na poziomie transmisji danych, jak i procedur autoryzacji transakcji i identyfikacji użytkownika.
    • Bezpieczeństwo transakcji jest ponadto gwarantowane przez mechanizmy służące do zabezpieczania sieci GSM. Przebieg transakcji nie pozostawia na telefonie żadnych śladów pozwalających na nieuprawnioną realizację innej transakcji.

UWAGA! Ważne! W przypadku kradzieży/zgubienia telefonu wystarczy niezwłoczny kontakt z operatorem telekomunikacyjnym i blokada telefonu komórkowego.

Bądź bezpieczny - przestrzegaj poniższych zasad:

  • hasło

    • Chroń poufność swoich haseł; jeśli podejrzewasz, że ktoś mógł poznać Twoje hasło, od razu je zmień!
    • Nie używaj jednego hasła do wszystkiego, ale twórz oddzielne hasła, dedykowane różnym usługom.
    • Jeśli nie ufasz swojej pamięci i chcesz hasło zapisać, to zrób to w miejscu dostępnym tylko dla Ciebie i w sposób uniemożliwiający identyfikację hasła osobom przypadkowym.
    • Im hasło dłuższe, złożone z kombinacji liter, cyfr i znaków specjalnych – tym bezpieczniejsze.
    • Co jakiś czas profilaktycznie zmieniaj hasło.
  • Dane karty

    • Serwis MojePłatności.pl nigdy nie będzie Cię prosić o podanie hasła. Nigdy też w korespondencji mailowej, SMS-owej lub rozmowie telefonicznej nie będziemy Cię prosić o podanie danych dotyczących kart (pełen numer karty, kod mPIN/CVC2/CVV).
  • bezpieczny komputer

    • Dbaj o to, by Twój komputer miał aktualne zabezpieczenia antywirusowe, oficjalną wersję systemu i przeglądarki internetowej.
    • Na bieżąco instaluj zalecane przez producenta aktualizacje systemu i przeglądarki.
    • Systematycznie używaj programów antywirusowych, pamiętaj o ich aktualizowaniu!
    • Sprawdź, czy masz włączoną zaporę osobistą (Firewall) – chroni ona Twój komputer przed ingerencją osób niepowołanych, ogranicza dostęp do informacji o użytkowniku i zasobach komputera.
    • Nie dokonuj transakcji w miejscach ogólnie dostępnych (np. publiczne sieci Wi-Fi, kawiarenki internetowe).
    • Pamiętaj o zabezpieczeniu hasłem domowej sieci Wi-Fi.
    • Nie otwieraj i nie uruchamiaj na swoim komputerze plików oraz programów nieznanego pochodzenia.
    • Korzystaj tylko z legalnego oprogramowania.